неділя, 9 квітня 2017 р.

МЕДІАОСВІТА ВІД МИНУЛОГО ДО СЬОГОДЕННЯ: ВЕЛИКОБРИТАНІЯ

     Медіаосвіта у Великійбританії, як і у багатьох інших країнах, почала свій розвиток з кіномистетцтва трохи більше, ніж півстоліття тому, а також мала два абсолютно протилежні напрямки - консервативний та демократичний.  
     Консерватори вбачали в мас-медіа загрозу національній культурі, а тому намагалися всіляко захистити дітей від їх негативного впливу. Демократи навпаки вважали, що медіаосвіта сприятиме подальшій демократизації країни, шляхом виховання критично мислячих та медіаграмотних людей. 
      Медіаосвіта у школах та вищих навчальних закладах розвивалась поступово. Досить часто кіномистецтво розглядалось лише, як допоміжний наочний засіб освіти. 

     Нажаль, у 20-40-ві роки спостерігалась активна експансія американської кінопродукції, а також нестача високої якості вітчизняного кіновиробництва. Саме тому, за ініціативою педагогів-ентузіастів у великих містах створювались кіноклуби та кінотовариства, у стінах яких демонструвались найкращі витвори світового кіномистецтва. 
   У 50-60-ті роки медіаосвіта у Великобританії виступала, як елемент естетичної освіти та переважно вважалася формою позакласної роботи. Поступово, медіаосвіта інтегрувалась у шкільну програму, а починаючи з 60-х років медіакультуру у тому чи іншому вигляді почали вивчати у більшості британських університетів.


     У 80-90-х роках влада Великобританії офіційно включила медіаосвіту в Національний навчальний план Англії та Уельса, а також функціонували три досить великих центра з підготовки спеціалістів з медіаосвіти на базі університетів: в Лондоні, Ноттінгемі та Саутгемптоні. 
   Створювались робочі групи з медіаосвіти, що займались розробкою освітньої стратегіх у сфері медіаосвіти. Медіаосвіта у Великобританії пройшла досить складну якісну еволюцію, в основі якої лежала послідовна зміна медіаосвітніх теорій та підходів.
     Що ж сьогодні собою представляє медіаосвіта у Великобританії?

       На жаль, сьогодні медіаосвіта Великобританії знизила темпи свого розвитку. Сучасний англійський медіапедагог К.Безелгет (C.Bazalgette) вважає, що розвиток національної медіаосвіти в широкому сенсі не отримує відповідного імпульсу, тому що по-перше, вона спирається на ентузіастів, а не на всіх вчителів. По-друге, немає очевидних успіхів медіаосвіти. По-третє, серед медіапедагогів існують серйозні відмінності в уявленнях про медіаосвіту ( цілях, завданнях і т.д.). По-четверте, існує розрив між педагогами й практиками в області медіа. По пяте, недостатньо досліджень і компетентних дискусій в області медіа.
_____________________________________________________


Лінки: 1.  http://www.mediaeducation.ru/publ/fedorov/uk.htm
2.  https://www.studotvet.com/help/chto-takoe-mediaobrazovanie-po-angliiski
______________________________________________________

Матеріал підготувала: Цибульська Ангеліна



1 коментар:

  1. Чудовий блог, супер! Зроблено елегантно, з художнім смаком. Зміст дуже актуальний. Чекаю наступних матеріалів. Цей блог, сподіваюся, матиме продовження?!!

    ВідповістиВидалити