У вік цифрової обробки зображень, ми звикли регулювати контрастність, настройки кольору та навіть додавати себе на місце, де ти ніколи не був за допомогою Photoshop.
Рекламодавці також користуються неабиякими професійними навиками. Вони редагують зображення, фото та тексти, щоб не тільки поліпшити його вигляд, але й привернути нашу увагу. Погодьтесь, що таким чином, фактично вони нас обманюють. Тож який рівень редагування прийнято для ЗМІ та реклами?
Редагування зображень стали стандартною практикою для популярних журналів. Інколи в Інтернеті з’являються фото «до та після», тобто ступінь ретуші, яку застосували наприклад, для обкладинки глянцевого журналу. І досить часто зміни вражають. Частіше всього редагують лінію обличчя, руки, світло й тінь, волосся та тон шкіри.
Неабиякій критиці підвернена практика надмірної ретуші в журналах. Це викликає стурбованість щодо встановлення необґрунтованих очікувань, що може привести до питання самооцінки та поведінкових розладів. Подібні проблеми оточують рекламу, змінені образи якої створюють оманливі враження про ефективність продукту. Прагнення до «ідеального» зображення не обмежується рекламою та масовою культурою.
Чому «маленькі косметичні зміни» мають значення? Це не тільки порушує встановлені правила журналістської етики, змінені зображення впливають на народні спогади про публічні заходи.
Згідно з результатами дослідження, проведеного італійськими вченими, перегляд відредагованих зображень протестів і мітингів можуть змінити наше сприйняття, тому що нас часто шокують розміри натовпу й дана ситуація може сприймається як насильство. Відверті приклади «видозміненої реальності» рясніють в сучасній культурі, тому так важливо стати медіаграмотною особистістю!
Будьте обачними, підвищуйте обізнаність у дітей про обробку зображень в засобах масової інформації та сприймайте медіапростір через призму власних знань!
Матеріал підготувала: Томкович Марія
Немає коментарів:
Дописати коментар